måndag 1 februari 2016

Sålt av ICA

Som jag tidigare nämnt är jag inte så förtjust i att ICA Gruppen köpte ut Hemtex från börsen. Skälet för köpet antar jag är att de inte ville göra ännu en nyemission för Hemtex, som om jag uppfattat saken rätt har skett 2009 och 2011. Så när kursen återigen har klättrat över 300kr tyckte jag företaget känns fullvärderat och klev av.

Vad jag skall göra för likviden har jag inte bestämt mig för, har sett att många bloggare köpt Atlas Copco på senaste tiden så det kan vara ett alternativ. Även ABB börjar se lockande ut och verkstad är en sektor som är väldigt liten del av min portfölj.  Alternativt köper jag in mig i Investor och får ta del av båda bolagen samt en hel del andra fina bolag.

Dock känns det inte som nån brådska att köpa in mig, men känner jag mig själv rätt så kommer jag trycka på köp ganska snart om dagens nivåer håller i sig, eller helst faller ytterligare några procent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar