lördag 3 oktober 2015

1.a inköpet i Amorteringsportföljen

Bestämde mig för att använda Nordnet som bas för min amorteringsportfölj, dels för jag redan hade ett ISK där sedan tidigare då man fick 300kr i ett reklamjippo men även för att testa dem lite mer.

Kontot innehöll 6st Telia vilka jag räknar in i portföljen med torsdagens stängningskurs, under fredagen fyllde jag på med kontanter för att utgångsläget skulle bli samma som om jag utfört min normala amortering. För dessa lyckades jag köpa 3st HM till nära nog dags högsta samt ytterligare 5st Telia för 43,24.

Amorteringsportföljen
AktieAntalKursVärde
HM B3299,50898,50
Telia Sonera1143,07473,77
Totalt1372,27

 Där har vi utgångsläget, och då både HM och Telia backat ligger jag några kronor minus direkt.

I övrigt har jag inte sparat något alls det senaste halvåret, haft för mycket utgifter, vissa frivilliga andra mindre frivilliga. Men mina erhållna utdelningar har jag i alla fall lyckats återinvestera. Gjorde även en liten försäljning av Akelius, för att istället köpa på mig mer HM. Om HM fortsätter att handlas runt 300kr eller lägre kommer jag nog att minska mer i Akelius till förmån för HM.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar