lördag 9 maj 2015

Nya inköp

Kunde inte hålla mig ifrån köpknappen i torsdags så blev två nya små inköp. Ökade upp med 40st nya Castellum och 30st Klöver preferens.

Castellum har jag länge avsett att öka upp mitt innehav i, men har tyckt att priset vart lite väl högt. Men senaste veckans nedgång i aktien gjorde att ett tillfälle öppnade sig. Om börsen fortsätter ner i nästa vecka kan jag tänka mig att köpa på mig några mer.

Klövern var en omplacering från korträntefond, för att förhoppningsvis få en lite högre avkastning. Tanken med mina preferensaktier är att sälja av dem när räntan börjar stiga, får väl se hur man lyckas med den tajmingen. Risken finns ju att man tappar en hel av avkastningen då kursen sjunker vid en räntehöjning. Hur ser ni andra på preferensaktier, är det långsiktiga innehav eller har ni lite samma tankar som mig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar