måndag 27 april 2015

Sparkad

Inte jag, men Anders Nyrén fick inte förtroendet att ta över klubban i Industrivärden efter Sverker Martin-Löf. Inte bara jag som verkar glädjas av beskedet, då hela Industrivärdensfären steg på börsen under dagen.

Måste säga att jag blev ganska så besviken i när skandalerna runt SCA och Industrivärden dök upp i media. Att Martin-Löf skulle få lämna sina platser stod väl klart relativt tidigt, men jag trodde även Nyrén skulle få gå på SCA:s stämma men han lyckades få förtroende trots massiv kritik från många håll. Själv irriterade jag mig på hur nonchalant och överlägset Nyrén slog ifrån sig kritiken om flygresor och jakter inom SCA.

Så vad tror vi om Fredrik Lundberg då? Jag tror majoriteten av dagens uppgång beror på att Lundberg går in som aktiv ägare i Industrivärden, så marknaden verkar ju gilla honom. Själv är jag beredd hålla med, då jag mestadels läst gott om honom. Har även sneglat på att köpa in mig i Lundbergföretagen men alltid hittat nåt annat som jag tyckt vart mer prisvärt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar