måndag 31 augusti 2015

Uppdatering av bolån

Äntligen fick jag svar från Mitt Bolån och de hade lyckats att få till en ränta på 1,41%. Det är 0,28% lägre än vad jag har nu och är enligt mig ett resultat överförväntan då jag endast behöver flytta bolånet.

Så för er som inte känner er bekväma med att förhandla själv om er boränta eller ni liksom mig har väldigt lite lån så tycker jag det är väl värt ett försök att testa Mitt Bolån.

Är det nån annan som testat Mitt Bolån, vore kul med lite med åsikter om hur de lyckats?

2 kommentarer:

  1. Har inte provat deras tjänster. Kör Avanza superbolånet och är relativt nöjd med det. Dock verkar det som att det går att komma ned ytterligare i ränta om man tittar på räntekartan.

    http://www.svd.se/rantekartan

    Hälsar Utdelningsseglaren

    SvaraRadera
  2. Går säkert att komma ner lite om man lägger ner lite energi. Dock tror jag inte att det går att göra så mycket då beloppet jag lånar är såpass lågt.

    Avanzas superbolån är riktigt bra för de som har den möjligheten, själv har jag både för lite i lån och för lite kapital för att teckna bolånet hos Avanza.

    Däremot har haft lite lösa planer att flytta portföljen till Nordnet och till en del betala av bolånet med knockoutlånet.

    SvaraRadera